Bune practici în valorizarea copilului cu CES prin intermediul centrelor şcolare de educaţie incluzivă şi al şcolilor de masă/integratoare
Cum putem recunoaşte un copil cu ADHD
ADHD
-tulburare cu deficit de atenţie, hiperactivitate/impulsivitate este o afecţiune comportamentală, de natură neurobiologică, destul de frecvent întâlnită la copii şi adolescenţi, fiind caracterizată de un set de manifestări implicând lipsa de atenţie, agitaţia excesivă şi impulsivitatea.
Un copil sare şi ţopăie, lovindu-se de pereţi, transformând sala de clasă sau propria casă într-o arenă. Un altul nu poate citi sau memora tabla înmulţirii, sau se rătăceşte adeseori pe coridoarele şcolii, pentru că încurcă stânga cu dreapta. Altul nu poate arunca sau prinde o minge şi se împiedică la tot pasul, fiindu-i greu să navigheze prin spaţiul înconjurător. Apoi mai sunt şi acei copii care au căderi nervoase şi emoţionale, deoarece sunt cronic prea stimulaţi sau excitaţi de lumină şi zgomot. Un număr mare de copii şcolari au probleme comportamentale, jumătate dintre ei prezentând probleme legate de hiperactivitate sau atenţie. Deseori, medicii sunt rugaţi să evalueze şi să trateze copii care merg mai greu la şcoală, au relaţii necorespunzătoare cu colegii, sau sfidează disciplina impusă de părinţi.